måndag 12 maj 2008

Hälsa

Idag fick kattungarna avmaskningsmedel. Medlet som är i pasta-form ska man ge katterna direkt i munnen. En spruta skulle jag fördela olika på katterna. Av 6 delar skulle Neelix ha 3 1/5 del och Arisa skulle ha resterande 2 1/2. Jag var lite nervös först. Lite av medlet kom utanför från början, men sen fick jag in tekniken, så det gick bra. Och dem mår bra också. :-)

För en vecka sedan bestämde jag mig för att vara sundare. Jag ska äta mindre portioner med mat och äta mer frukt. Jag ska undvika sötsaker och promenera en timme varje ledig dag. Det kan vara lite svårt att hinna med att promenera när man jobbar. Hittills har det gått nästan bra, hehe. Det känns skönt när man har varit ute. Man känner sig nyttig och duktig.

Idag var kattungarna ute för tredje gången. Denna gång tog vi ut dem med kattbur istället för att bära dem. Utevistelsen gick bra tycker jag. Märkte dem att det var mera grönt gräs nu... ?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar